Verspreid je mee de kleine gelukjes en
maak je jouw leerlingen warm om mee te doen?


Dat zou fijn zijn! Want jong geleerd is oud gedaan.
Samen overspoelen we Roeselare met attente daden, zowel binnen als buiten de schoolmuren.

Met de opdrachten van Rakattack! stimuleer je jongeren een jaar lang zich in te zetten voor elkaar.
Zo wordt je school een fijne plek, en verminderen de pestproblemen.

Want vriendelijkheid werkt aanstekelijk. Dat is het principe van de RAKtivisten, die via Random Acts of Kindness een verschil willen maken en anderen willen inspireren.

Je kan als school op verschillende manieren participeren.

  • Ga aan de slag met de RAKattack! handleiding en -werkboek van Pimento.
  • Doe een RAK samen met je klas of motiveer je leerlingen om de RAK van het moment zelf om te zetten in daden.
    Ze kunnen zich registreren via onderstaand formulier als RAKtivist en een leuke prijs winnen.
    Elke maand worden er RAKtivisten uitgeloot en beloond voor hun inzet.
  • Als school kan je mee bepalen op welke RAK we inzetten.
    Misschien sluit het mooi aan bij een van jullie volgende activiteiten of past het goed in jullie jaarplan?
    Stem online of kom samen naar de RAKsamenkomst.
    Elke laatste donderdag van de maand komen we om 19u30 samen in RSL Op Post.
    Je ontmoet er sowieso fijne, nieuwe mensen.
  • Geef mee zichtbaarheid aan de RAK van het moment. Dat kan zowel online, bijv. via je facebookpagina of nieuwsbrief. De RAK kan je downloaden op de hoofdpagina. Je kan de RAK ook in het echte leven zichtbaar maken door de affiche bijvoorbeeld aan je raam/prikbord/onthaal te hangen.
    Vul het RAKformuliertje in en we bezorgen je elke maand de nieuwe affiche.

Het RAKattack!-werkboek kan aangekocht worden via De Banier.
Via de website van Pimento kan je de alvast een voorproefje downloaden alsook de gratis handleiding voor leerkrachten

Aan deze eindtermen kan je werken via Rakattack!:

1. Competenties op het vlak van lichamelijk, geestelijk en emotioneel bewustzijn/gezondheid
2. Sociaal-relationele competenties
3. Burgerschapscompetenties met inbegrip van competenties inzake samenleven
4. Zelfbewustzijn en zelfexpressie, zelfsturing en wendbaarheid
5. Leercompetenties met inbegrip van onderzoekscompetenties, innovatiedenken, creativiteit, probleemoplossend en          kritisch denken, systeemdenken, informatieverwerking en samenwerken